Anul trecut numarul contestatiilor depuse pe procedurile de achizitii publice a ajuns la 9.218, ceea ce a insemnat o crestere cu 41,45% fata de anul precedent, arata raportul de activitate pe anul 2009 al Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. Institutia a emis 7.360 de decizii din care 33,41 in favoarea autoritatii contractante si aproape 31% in favoarea agentilor economici. CNSC se asteapta ca numarul contestatiilor depuse in 2010 sa ajunga la peste 12.000.

Raportul de activitate al CNSC arata ca:
 
  2.459 decizii au fost luate in favoarea autoritatii contractante (33,41%);
  2.281 decizii au fost luate in favoarea contestatorilor (operatorilor economici) (30,99%);
  1.472 decizii prin care C.N.S.C. a respins contestatia pe exceptii (tardive, fara obiect, inadmisibile, lipsite si ramase fara obiect, introduse de persoane fara interes, etc) (20,00%);
  1.148 decizii au fost date ca urmare a luarii la cunostiinta de renuntarea la contestatie de catre contestatori (15,60%).

"In ciuda numarului extrem de mare de dosare (contestatii) primite in anul 2009 de catre C.N.S.C. si a subdimensionarii schemei de personal a institutiei, totusi completele de solutionare a contestatiilor din cadrul Consiliului au reusit performanta de a solutiona un dosar intr-un termen mediu de 19 zile, incadrandu-se astfel in termenul stipulat de legislatie" , arata documentul citat.

"In primele trei luni ale anului 2010 numarul dosarelor (contestatiilor) depuse la C.N.S.C. a crescut cu 33,6% comparativ cu perioada similara a anului precedent si cu 76,94% comparativ cu perioada similara a anului 2008. Se apreciaza ca pe parcursul acestui an numarul contestatiilor formulate la C.N.S.C. va cunoaste o crestere de aproximativ 40% comparativ cu anul precedent.", se mai precizeaza in raport.

Propuneri pentru 2010. La finalul raportului, se precizeaza ca "CNSC va urmari cu prioritate pe parcursul anului 2010 realizarea urmatoarelor obiective:

  • dezvoltarea bazei statistice a institutiei in vederea identificarii cauzelor si motivelor care determina formularea de contestatii; in acest sens se va infiinta in cadrul institutiei un compartiment de statistica si IT;
  • dezvoltarea unui sistem electronic de impartire aleatorie a dosarelor, similar modului de impartire de la nivelul instantelor judecatoresti;
  • incheierea unor Protocoale de colaborare institutionala cu alte autoritati in domeniul achizitiilor publice, in special cu ANRMAP, UCVAP, Consiliul Concurentei;
  • asigurarea unei transparente totale in ceea ce priveste activitatea CNSC, inclusiv prin montarea la sediul institutiei de ,,bancomate informatice’’.

Ioana Morovan

Download fișiere